zondag 27 december 2015

Heel Stapstories bakt

"Heel Holland bakt" is weer op de t.v. en als ik er naar kijk krijg ik er zelf ook weer zin in. Tot nu toe waren m'n bakresultaten echter nog niet zodanig dat ik kon zeggen; "ja, zo heb ik het bedoeld". Ik denk dat dit enerzijds komt doordat ik er gewoon te weinig vanaf weet en anderzijds door gebrek aan ervaring. Om aan het eerste wat te doen heb ik me maar eens vediept in de principes van het bakken. M'n bevindingen - tot nu toe - heb ik wat geautomatiseerd en vertaald naar een "rekenhulp".

De bedoeling ervan is om het rekenen, (af)meten en aanpassen van recepten bij het bakken van brood, taart, cake etc. te vergemakkelijken, en dat je op basis van een aantal aantal standaardrecepten, je fantasie verder de vrije loop kunt laten. Desalniettemin blijft bakken voor mij veel uitproberen en gewoon doen.

Als je er nieuwsgierig naar bent, kijk er eens naar. Wellicht kun je er zelf ook gebruik van maken. Alvast voor het komende jaar veel bakplezier!

3 opmerkingen:

  1. Geweldig, dat heb je mooi gemaakt! Dankjewel.
    Jij ook veel bakplezier en een heel mooi, goed en gezond 2016 gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel en jij natuurlijk ook naast bakplezier, veel geluk en gezondheid voor het komende jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slim bedacht! En veel bakplezier gewenst natuurlijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen