zaterdag 5 september 2015

Als je teveel betaalt -> Bellen!

Gisteren schreef ik over de kosten van de krant en de mogelijkheden om deze eventueel wat te reduceren. Ik zag er één over het hoofd. Twee lezeressen wezen mij op de mogelijkheid om gewoon naar de krant te bellen en om, als iemand die al jarenlang abonnee is, eenvoudigweg korting te vragen.
Nog diezelfde middag naar het dagblad Trouw gebeld. Ik kreeg Nick (of Nik?) aan de telefoon. Nick van Dorp, onthoud die naam. Ik werd uiterst vriendelijk te woord gestaan en nadat ik mijn vraag had gesteld, bood hij gelijk, voor de periode van 2 jaar, een korting aan van 21%. Ik was er eigenlijk een beetje beduusd van. Eén simpel telefoontje en € 168,- (€ 84,- /jaar) verdiend. Ik heb Nick nog even gevraagd of het een bezwaar was als ik via m'n blog wat meer ruchtbaarheid aan deze mogelijkheid zou geven. Geen probleem. Hij had er kennelijk wel lol in en vroeg of ik dan wel zijn naam wilde noemen:). Een verzoek waaraan ik natuurlijk graag voldoe. Hij sloot het gesprek af met "een prettige dag verder en wellicht tot over twee jaar". Nou die afspraak staat.
Verder wil ik behalve Nick, Jootje en Fabiooltje bedanken voor hun suggestie om te bellen. Dit was de eerste keer dat m'n blog me wat opleverde. In financiële zin dan natuurlijk:).

Maar nu ik het er toch over heb, hebben jullie ook wel eens iets dergelijks meegemaakt?

14 opmerkingen:

  1. Ik zeg ieder jaar de krant op met de reden dat ik het te duur vind. En ieder jaar krijg ik weer korting voor een jaar. Dus ik blijf dit zeker doen. 12 x 7,50 is toch 90 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Werkelijk?! Zo eenvoudig?! Dan moet ik ook eens de stoute schoenen aantrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik reageer even op je bericht van gisteren en vandaag:

    Ik had altijd een jaarabonnement op de Volkskrant omdat je dan korting krijgt in vergelijking met een kwartaalabonnement. Omdat regelmatig geen tijd had om doordeweeks de krant te lezen en er exemplaren ongelezen bij het oud papier kwamen, ben ik overgegaan op een digitaal abonnement. Ik ontvang wel de zaterdagkrant, maar doordeweeks lees ik de krant digitaal en net als voorheen lang niet iedere dag. Een digitaal abonnement heeft als voordeel dat het ongeveer de helft goedkoper is, minder papier kost en dat je van weken en zelfs jaren terug kranten kunt lezen. Die digitale krant kan ik zowel op mijn PC als op mijn tablet lezen.
    Ik heb al heel lang een abonnement op de Volkskrant, misschien kan ik ook een vasteklantenkorting bedingen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het niet zeker, maar mijn vermoeden is dat ze 1 procent per jaar geven. Ben benieuwd.

      Verwijderen
  4. Dat zelfde deed ik vorig jaar bij het energie bedrijf.
    Ons contract liep af (zit er al 30jr) en ik belde en vroeg om een korting toen de medewerkster zei dat ze daar niet aan kon beginnen zei ik meteen oke dan ga ik zoeken naar een ander energie bedrijf.
    Meteen werd ik door geschakeld naar haar meerdere en voor Eurootje klaar was met het gesprek hadden we een korting te pakken en goedkoper stroom haha dus het kan wél!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartstikke goed. Ik zit jammer genoeg nog zo lang bij mijn huidige leverancier. Maar ook hier zal ik eens naar gaan kijken.

      Verwijderen
  5. Bij tijdschriften werkt het ook, elk jaar weer tegen het eind van jaar contract bel ik weer, ;-))
    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh zeg, wat fijn! Heerlijk zo'n positieve ervaring. En inderdaad een flinke besparing!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel Stap Stories voor de tip! Bij De Volkskrant heb ik inmiddels ook een korting van 20 % per kwartaal bedongen (gedurende 2 jaar) én ik kon kiezen uit 3 cadeaus: 5 x 1/5 staatslot; dinerbon van € 50,00 en een tablet, Ik heb een tablet gekozen. Edith

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van de week een gesprek gehad met Telfort waar we al sinds 2008 klant waren. Ik had een aanbieding van Tele2/Sloop de crisis en wilde graag vergelijken. De man aan de telefoon reageerde: Dan gaan wij de prijs toch ook slopen!! Aan het einde van het gesprek overeengekomen dat mijn prijs 25 euro per maand minder wordt. Hoe snel verdiend!! Kreeg het advies mee om deze vraag elk jaar te stellen! Gewoon doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een beste korting. Volgend jaar weer een telefoontje eraan wagen.

      Verwijderen