dinsdag 22 september 2015

€ 160.000.000,-

Ik ben een liefhebber van de schilderijen van Rembrandt. Z'n tekeningen vind ik zo mogelijk nog mooier. Graag kom ik in het Rijksmuseum om ze te bewonderen. Ook in andere musea, als er iets van Rembrandt hangt, zal ik er zeker naar gaan kijken.

Vandaag in de krant het bericht betreffende de aanschaf van een tweetal Rembrandts. Het gaat om de portretten van Maerten Soolmans en zijn aanstaande, Oopjen Coppit. Leden van de toenmalige Amsterdamse jetset. Ik lees dat de aanschaf in het diepste geheim werd voorbereid. Toen de mogelijkheid tot aankoop zich voordeed werden op een geven moment een aantal fractievoorzitters uitgenodigd in het Mauritshuis en binnen de kortste keren waren betrokkenen het erover eens. Deze kans konden we niet aan onze neus voorbij laten gaan. Kost wel wat (€160.000.000,- ), maar dan heb je ook wat. Zelfs, zo begrijp ik, zal deze investering alleen maar meer waard worden. Dus nog economisch verantwoord ook. Geweldig, doen! Overigens is het niet de bedoeling dat we deze schilderijen ooit nog zullen verkopen. Maar wie daarop let is een kniesoor.

Persoonlijk vind ik dit alles wat te ver doorgeschoten, maar misschien dat jullie daar anders tegen aan kijken?

3 opmerkingen:

  1. Er is kennelijk opeens heel veel geld in de kas bij minister van Financiën. Ons geld! Waarom dan niet eens wat meer naar de 65+ ers? Die zitten al JAREN op achterstand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja tha, schreef ik ook inderdaad al over dat dit te gek is. Onverantwoord vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het altijd vrij absurd. Die bedragen zijn zo astronomisch hoog!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen