vrijdag 28 augustus 2015

Koken met van Boven

Helaas wat aan de late kant kwamen we op het spoor van het VPRO programma "Koken met van Boven". Vanavond is alweer de laatste van een tiental afleveringen van het programma dat 's avonds om half acht werd uitgezonden. Op de website van de VPRO lees ik":
In Koken met Van Boven trekt Yvette er iedere aflevering op uit om haar ingrediënten op te halen bij de boer, imker of tuinder en komt ze terug in haar keuken met ambachtelijke en biologische lekkernijen. Daarnaast plukt ze van alles wat de natuur bij haar in de buurt op dat moment biedt. Want zowel binnen als buiten de stad is van alles te vinden dat eetbaar is, gratis en voor niets.
Zelf heb ik drie afleveringen gezien. Eén waarbij Yvette met haar hondje Marie naar de duinen bij Egmond trok om om daar wilde asperges te steken, één aflevering waarbij waarbij ze met een jager op pad ging om gans te schieten en gisteren één waarbij met behulp van een schepnet rivierkreeft uit de Amsterdamse gracht gevist werd. Hoewel zelf niet zo'n liefhebber van bijzonder eten, jawel wat de boer niet kent etc, vind ik de gedachte dat het eten soms zo om de hoek voor het oprapen ligt bijzonder. En dat is wat ze in mijn ogen vooral laat zien. Naast dat ze de boel prachtig weet aan te kleden. Maar daarvoor is ze ook nog illustrator van beroep.

Wat ik al zei, vanavond is alweer de laatste aflevering. Als je de gelegenheid hebt moet je kijken. Ook zijn alle afleveringen via de websitepagina "Koken met van Boven" terug te zien. Ik ga het zeker doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen