vrijdag 29 mei 2015

Zadel perikelen (2)


Onlangs zat ik onbekommerd op m'n fiets toen plotseling m'n zadel afbrak. Jawel echt afbrak, en ik kan je vertellen dat dat bijster ongemakkelijk is. Verdere details zal ik jullie onthouden.
Ergens in m'n achterhoofd wist ik dat ik nog op zolder een ouderwets, origineel leren Brooks zadel moest hebben liggen. Tegenwoordig zie je ze niet meer zoveel, maar wat vroeger Nooitgedacht onder de schaatsen was, was Brooks dat onder de zadels. Hét zadel om op te fietsen.
Enfin het betreffende zadel onder het stof vandaan gehaald en op m'n fiets gezet. Kwestie van één schroefje.
En dit zitkwaliteit van zoiets? Verrassend goed. Wat een vering ten opzichte van het gel zadel dat ik hiervoor had en dat voor € 0,00. Tja, wie wat bewaard.....

3 opmerkingen:

  1. Brooks zadels zijn juist weer heel populair aan het worden. Soms zie je ze hier in A'dam met speciale kettingslotjes vastzitten omdat ze ook gewild zijn bij dieven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe is't mogelijk. Was niet bij me op gekomen.

      Verwijderen
  2. Dat lijkt me nog een hele schrik zeg! Fijn dat je het zelf hebt kunnen oplossen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen