maandag 2 februari 2015

Fietsendrager voor E-Bikes - Fiets- en Wandelbeurs (2) -

Ik ben best wel een beetje een techniek freak. Ik houd van slimme dingen en oplossingen. Op de fiets- en wandelbeurs zag ik in dit kader een mooie, recent door de firma Tillylight uit Oldenzaal ontwikkelde fietsendrager. Deze fietsendrager is vooral bedoeld voor het transport van de relatief zware e-bikes. Met behulp van een afstand bediening kan:
"de fietsendrager in hoogte worden versteld. Hierdoor hoeft een fiets niet op de drager te worden getild, maar kan deze rechtstreeks vanaf de stoep op de fietsendrager worden gereden.
De fietsendrager zelf bestaat uit twee losse componenten, welke tijdens de montage op de trekhaak in elkaar worden geklikt. Het gewicht van elk afzonderlijk onderdeel bedraagt 8 à 9 kg. Dat is dus ook niet te zwaar.
Hoe een en ander concreet in z'n werk gaat kun je in de onderstaande video bekijken.


Als ik het goed begrepen heb, moet je met een prijs rekening houden van ongeveer € 700,-.
Een best bedrag. Maar het op een fietsendrager tillen van een zware e-bike kan, zeker als je wat op leeftijd komt, een lastige klus zijn. Ik zie het soms bij mijn buren even verderop. Als het op de fietsendrager tillen van een fiets me erg veel moeite zou gaan kosten, zou ik de aanschaf van zo'n "fietsenlift" zeker overwegen.

5 opmerkingen:

  1. Meer door minder2 februari 2015 om 11:47

    Goedkoper is een drager waar je een opvouwbare oprij goot aan klik.Kan je de E bike er gewoon op rijden. (+/- 250 euro en +/- 30 voor de oprij goot bij de A.NWB).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag dit apparaat op de beurs en was onder de indruk van het gebruiksgemak. Maar het zou best kunnen dat je gelijk hebt, en het scheelt natuurlijk wel erg veel geld. Ik zal er ook eens naar kijken.

      Verwijderen
  2. Klinkt als een handig apparaat. Wij hebben geen fietsenrek. Soms prop ik de fiets van de kinderen gewoon achterin de auto.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan natuurlijk ook, als je auto groot genoeg is en je maar één fiets hoeft mee te nemen. Maar met een e-bike wordt dat tocht wat lastiger en zeker als je er twee wilt meenemen :).

      Verwijderen
  3. Heel handig ding, zeker voor de wat oudere mensen die het wat zwaar vinden!

    BeantwoordenVerwijderen