zondag 1 februari 2015

Bezoek aan de Fiets- en Wandelbeurs (1)

Zoals we ons hadden voorgenomen zijn we gisteren naar de "Fiets- en Wandelbeurs" in de RAI geweest. Of  het naar ons zin gehad hebben? Jazeker, nou en of. Dank je wel. Het was er gezellig druk, maar niet té. Je kon overal goed bijkomen. Wat ik altijd het leuke van deze beurs vind, is het hoge hobby gehalte ervan. Bij binnenkomst viel het al gelijk op. De eerste gang was uitsluitend gereserveerd voor het item " wandelaars informeren wandelaars". Daar zaten ze achter hun tafels, met fotoboeken, routekaarten, wandelschoenen, en wat al niet meer; de mensen met ervaring. Veel aandacht voor iets wat ik stiekem ook ooit nog eens hoop te doen; het volgen van de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella of naar Rome. Lijkt me geweldig. Maar of het er van komt? Je bent nogal een tijdje onderweg. Ik geloof wel 3 à 4 maanden en het is natuurlijk ook niet gratis.
En wat me verder altijd interesseert zijn de slimme dingen die bedacht, of opnieuw uitgevonden zijn. Zo was er een de stand van happykoken.nl. Happykoken zo lees ik onder andere in de folder, is het bereiden van een lekkere en volwaardige maaltijd op een zeer eenvoudige wijze, en met weinig brandstof. De ouderwetse hooikist in een nieuw jasje. Op de website staat verder:

‘Vroeger zette met de pan in een met hooi gevulde kist, nu kunnen we gebruik maken van de hoge isolatiewaarde van polyether. Bekleed met een leuke stof siert een Happy de keuken. De hoezen zijn eenvoudig in de wasmachine te wassen.

Behalve dat je de "Happy" voor € 34,- kunt kopen, staat op de site ook een patroon om hem eventueel zelf te maken. En wat ik eigenlijk nog veel leuker vind, is dat op de website allerlei recepten en praktische tips staan  t.a.v. het koken met de "Happy". Misschien dat het je ook wat lijkt?

7 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie je daar vermaakt hebben.
    En bedankt voor de link naar Happykoken, daar ga ik eens rondneuzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, lijkt op een hooi madammeke :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die droom, lopen naar Rome of Santiago, is de moeite waard om uit te laten komen.
    Ik ben ook lopend naar Rome gegaan en het was een geweldige ervaring!! Eén van de hoogtepunten in mijn leven.
    Jootje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De doelstelling van Happykoken is delen, en dat gebeurt!
    Ontzettend leuk om Happykoken en Pija tegen te komen op Stapstories.

    Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen