donderdag 26 februari 2015

Een wandelroute samenstellen

Ruim twee weken geleden schreef ik over de app izi.TRAVEL. Middels deze app op je smartphone, kun je een wandelroute of een museumtour selecteren. De wandeling kun je daarna aan de hand van een routekaartje op je smartphone maken. Net als bij de TOM TOM in je auto zie je daarbij, waar je bent en welke kant je op moet. Ook wordt je tijdens de wandeling geattendeerd op de bezienswaardigheden die je passeert en wordt daarvan wat achtergrond informatie gegeven.

Izi.Travel kent ook nog een website waarmee je, als je dat wilt, zelf een routebeschrijving kunt maken en beschikbaar stellen. Dat leek me leuk om te doen, dus heb ik het maar een keer geprobeerd. Hiervoor maakte ik gebruik van de wandeling die "N" en ik in november vorig jaar liepen: Ermelo-> Drie-> Ermelo.


Het leek simpel maar er ging toch wel wat tijd in zitten. Niet alleen om ervoor te zorgen dat route netjes in de app terecht kwam, maar ook om de enigszins juiste achtergrondinformatie te verzamelen en bij de verschillende bezienswaardigheden weer te geven. Het uiteindelijke resultaat - foto's met achtergrondinformatie - stond tenslotte op de site van izi.Travel. Todat........ik een mailtje kreeg van een medewerkster van izi.Travel. Het kwam erop neer dat de teksten niet ingesproken waren zodat ze voor de gebruiker wel te lezen waren maar niet te beluisteren. Derhalve werd mijn bijdrage uiteindelijk geblokkeerd. Jammer van de moeite en een ervaring rijker.

1 opmerking:

  1. Het idee vind ik erg leuk. Maar ik ben nooit zo handig met dit soort dingen. En het klinkt wel een beetje ingewikkeld.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen