maandag 12 januari 2015

Lopen (trimmen): de Utrechtmarathon

Ik loop (trim) al jaren hard. Hard? Even voor de beeldvorming, ik denk dat je meer moet denken aan sjokken dan aan hardlopen. Ik doe het al zo'n 25 jaar. Meestal hetzelfde rondje door het bos, dat ongeveer een half uurtje in beslag neemt. In principe probeer ik drie keer in de week te lopen. De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Soms, zeker in deze tijd van het jaar, komt er wat de klad in en mag ik blij zijn als ik één keer per week loop, maar over het algemeen is het lekker om te doen. Na afloop voel ik best dat ik wat gedaan heb en puf ik nog even uit op het bankje voor ons huis. En behalve dat is m'n hoofd ook leeg. Heel anders dan bij het wandelen. Daarbij verzet ik eveneens m'n zinnen, maar vooral doordat ik van alles meemaak, zie, hoor en ruik. Bij het lopen is dat echt anders.
Kosten doet het me echt bijna niets. Ik koop misschien één keer in de 5 jaar een paar nieuwe loopschoenen à €150,- . Verder draag ik een korte broek en een oud t-shirtje. Als het wat kouder wordt trek ik een extra trui aan en  i.p.v.m'n korte broek een trainingsbroek. En als het nog kouder wordt? Nog een extra trui en heel soms een muts en een paar wanten.
Ik heb nog nooit aan de een of andere prestatieloop meegedaan, maar gisteren vertelde een van m'n zoons dat hij had ingeschreven voor de halve Utrechtmarthon die 22 maart a.s. gelopen wordt. Of ik ook geen zin had om mee te doen. Nou lijkt me een halve marathon (21,1 km) voor mij wel wat al te veel van het goede en vragen om problemen. Maar de 10 km is ook een afstand die je die dag kunt lopen en dat leek me wel wat. Ik heb besloten om daar voor te gaan trainen. Qua afstand is het ruim het dubbele van wat ik normaal loop.
Overigens zag ik op de website van de organisatie, dat voor degene die als eerste binnenkomt, het prijzengeld  €150,- bedraagt. Ik denk dat ik een goede kans maak.Toch....?

6 opmerkingen:

  1. Succe met trainen dan maar!
    Wel iets harder sjokken dan hè, als je die 150 euro wilt winnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha. Veel succes met trainen en ik denk dat je die 150 euro maar moet laten schieten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes met trainen ;) Ik geloof in je, jij gaat gewoon die 150 euro winnen ;) :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannend! Succes met trainen, als je al zo lang loopt, dan komt dat vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, een collega hardloper!!! Ik loop inmiddels 13 jaar en ben onder de indruk van jouw 25 jaar! Op mijn blog renmamaren.com schrijf ik over hardlopen. Ik hoop dat je eens langs komt.

    En veel succes gewenst met je marathon!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen