vrijdag 2 januari 2015

Kortingsbonnen

Vorig jaar nog, las ik een artikel in Computer Totaal. Via dit artikel kwam ik terecht in de wereld van de online "couponing". Hierbij gaat het om digitale kortingscoupons welke via bepaalde sites of apps, door winkelbedrijven zoals Hema, V&D , Kruidvat, Zalando e.d. worden aangeboden.
Bij wat rondkijken op internet kwam ik in dit dit kader de sites/apps van Scoupy en Savoo tegen. Het sprak me aanvankelijk niet zo aan. Ik vind ze te schreeuwerig, te veel erop gericht om mensen tot aankopen te verleiden, alleen omdat ze nou eenmaal korting krijgen. Zal ik er dan helemaal geen gebruik van maken? Dat valt nog te bezien. Ik zal er zeker niet zomaar op gaan kijken. Kijken of ik niet een of andere leuke korting op wat dan ook kan krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld een stuk gereedschap of een fietsband bij de Hema of tas bij de V&D wil kopen, kost het niet al te veel moeite om even te zien of er niet toevallig op dat moment een kortingscode van toepassing is. Overigens zag ik nog geen Doe Het Zelf zaken tussen de aanbieders staan.

Enigszins in het verlengde hiervan kwam ik nog de blog Dutch couponing" op het spoor. Op deze blog kunnen door de lezers actuele kortingsacties worden gemeld. Vaak gaat het dan om "gta (geld terug acties)". Zo stonden er bij de maand november o.a. gta-acties vermeld voor de Senseo koffie, RAS patat van Aviko, Kwekkeboom oven producten en Nescafé. Bij de maand december stond alleen een actie m.b.t. een bij Ikea verkrijgbare kerstboom.  Deze blog zet ik in m'n rijtje van de blogs die ik volg, zodat ik hem opmerk zodra er weer een nieuwe actie m.b.t. het een of andere artikel wordt aangekondigd. De sites van Scoupy enSavoo zet ik op m'n pagina met Supermarkt weekfolders, en waarvan ik de naam verander in Folders & kortingsbonnen.

N.B.
03-01-2015:  in het overzicht "Folders & kortingsbonnen", links opgenomen naar de actuele aanbiedingen / kortingsbonnen van enkele Doe Het Zelf zaken (Gamma, Karwei en Praxis).
04-01-2015:  in het overzicht "Folders & kortingsbonnen", link opgenomen naar actiepagina.nl.

6 opmerkingen:

  1. Ik vind die sites met kortingsbonnen vaak ook erg schreeuwerig. En heel vaak zijn de bonnen al verlopen...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op moment na verhuizing veel doe het zelf producten nodig. Praxis heeft gemiddeld 1x per maand op zaterdag van 9.00-11.00 25% korting op alle artikelen met uitzondering van baseline????
    Dit tijdstip staat niet in de folder, dus kijken op de praxis site of soms de tv reclame op vrijdagavond in de gaten houden.
    Daarnaast nemen ze ook de krtingsbonnen in van de andere doe het zelf zaken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je opmerking. Ik zal kijken of dat op de een of andere manier in m'n overzichtje kan verwerken.

      Verwijderen
  3. De meeste bonnen zijn voor merkartikelen, of andere dure zaken. Die ik zelden koop ( minder dan 1x per jaar). Terwijl de merkzaken waar ik voor wil sparen, nooit kortingsbonnen hebben (Icebreaker, merkschoenen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, bij Scoupy en Savoo, heb ik Icebreaker ook niet kunnen vinden.

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen