zaterdag 17 januari 2015

Ons familiediner

Vanmiddag komen m'n broer (1) en m'n zusters (2) met hun aanhang eten. Nee er is niets aan de hand, Bert van Leeuwen kan thuisblijven. We wonen nogal ver uit elkaar en daarom hebben we de gewoonte opgevat om in ieder geval één keer per jaar met elkaar te eten. Dan eens bij de één, dan weer bij de ander.We zien elkaar ook wel op verjaardagen en zo, maar naar ons gevoel spreek je elkaar dan vaak niet echt.Toen mijn ouders nog leefden trof je elkaar daar, maar dat is niet meer. Dus vandaar. Het gekke is, of misschien ook niet, dat we zo'n familiediner ook met de broers en zusters van "N" als traditie hebben ingesteld, en wel op de verjaardag van m'n schoonvader. Al jaren vaste prik, die dag vrijhouden!
Maar zoals gezegd, vanmiddag komt de familie van mijn kant langs. We eten soep, rijst met pilav en als toe Viennetta ijs. De rijst met Pilav is volgens een recept, dat we ooit eens van m'n op één na oudste zuster kregen, in een band met door haar verzamelde recepten. Helaas is zij alweer 23 jaar geleden overleden, maar nog steeds gebruiken we haar recepten.

We hebben net een taartje bij de Hema gehaald. Alles staat klaar voor vanmiddag.We hoeven de boel alleen nog maar op te warmen. En verder denk ik, wordt het alleen maar gezellig.

Zo het zonnetje schijnt, dus ga ik nu nog even een rondje lopen. Het resultaat voeg ik straks weer onder aan deze blog toe.


Verloop training voor mijn 10 km loop, 22 maart a.s. in Utrecht

Datum Afstand
km
Duur
min.sec
Snelheid (gem)
km/u
12-01-15 4,25 29.39 8,6
14-01-15 6,46 44.40 8,68
17-01-15 4,25 29.35 8,62

4 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee, dat recept van je zus. Zo is ze er toch een beetje bij.
    Groet Dirkje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, mooi om zo je zus er bij te betrekken!
    Ik hoop dat jullie het gezellig hadden samen gisteren.

    BeantwoordenVerwijderen