dinsdag 13 januari 2015

Gestart met de training

Toen ik besloten had om in maart de 10 km te lopen, een afstand welke eveneens ten tijde van de Utrechtmarathon gelopen kan worden, heb ik gisteren na m'n blog gelijk m'n kleren aangetrokken en ben gaan lopen. Ik liep 4,25 km in 29 min en 39 seconden.
Het was van dat miezerige grijze weer, maar toch wel lekker in het bos. Het was er stil. De eerste die ik tegen kwam was een vrouw die haar hond aan het uitlaten was. "Het is net even droog hé" riep ze, terwijl ik passeerde. Even verderop weer een vrouw met een hond. Dit keer niet aangelijnd. Maar gelukkig riep ze van enige afstand al naar me "goed bezig", en niet "hij doet niets hoor" of erger nog, "hij wil alleen maar spelen". Als je dat hoort weet je als loper dat je moet oppassen. Overigens 's zomers, als de campinggasten er weer zijn, hoor je ook nog wel eens achter je, "ze hebben hem al hoor"! Ik kan het niet helpen, maar ik vind hem nog altijd leuk.
Ik heb geen trainingsschema. Daar houd ik niet van. Ook geen app van Evy of Renate. Ik ga altijd maar een beetje op m'n gevoel af. Als ik wat frequenter loop, merk ik dat het makkelijker begint te gaan en dat ik het ook langer kan volhouden. Morgen ga ik weer. Tenminste als het niet regent. Dan wil ik zien dat ik m'n rondje weer uitbreid naar de 5 km. Bij hetzelfde tempo moet ik dan ongeveer 35 minuten lopen. Dat zal wel lukken.
Zo nu ga ik nog even naar de blog "Ren mama ren"van Nicole Orriëns kijken. Gisteren schreef ze me dat zij behalve haar blog "huisvlijt", ook nog deze blog over "hard lopen" in de lucht houdt. Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen