woensdag 3 december 2014

Pinterest en Consuminderen

Ik begin al een beetje thuis te raken op Pinterest. Vandaag gekeken wat het medium met betrekking tot "Consuminderen" in petto heeft. Daarom de term in de zoekbalk, boven in het scherm ingevoerd. Binnen no time krijg ik de nodige borden te zien; afbeeldingen met daaronder de naam van degene die de info heeft verzameld. O.a. 40 dingen die je met baking soda kunt doen, het zelf maken vaatwastabletten, een recycle tuinkast van hout, zuinig rijden en nog veel meer.
Hoewel ik veel lezenswaardig zie, duizelt het me na verloop van tijd een beetje. Ik houd van ordelijk zoeken. Nu is het ook mogelijk om in de zoekbalk twee of drie trefwoorden invoeren. Dus zo gezegd zo gedaan. Ik wil iets weten over consuminderen, baking soda en de prijs. Dit voer ik in. Nu is resultaat nul. Maar als ik "prijs" weg haal, houd ik een een viertal treffers over. Dan moet ik de prijs straks nog maar even googelen. Kennelijk geldt ook voor dit medium dat het zinvol is om vooraf je zoekstrategie te bepalen. M.a.w. goed te vast te stellen waar je naar opzoek bent en daarbij enkele relevante trefwoorden te bedenken. Doe je dat niet, dan loop je het risico om een beetje als een kip zonder kop bezig te zijn. Nou kan dat misschien ook leuk zijn, maar zelf houd ik er niet zo van. Een andere mogelijkheid is natuurlijk om de zoekresultaten (borden) van één of meerdere specifieke mensen te volgen. Daarvoor kun je de naam van de desbetreffende "Pinner" invoeren.

Zo dat was het voorlopig weer.Tijdens mij zoekactie heb ik m.b.v. de rode pinknop een aantal mogelijke wetenswaardigheden op mijn bord, dat ik "Consuminderen" genoemd heb, gepind. Door op de link te klikken kun je het resultaat van mijn "kip zonder kop activiteit" zien. Als je niet over een Pinterest account beschikt, zul je na ongeveer een halve minuut de suggestie te zien krijgen om je te registreren. Als je dat niet wilt, kun je door wat te scrollen, toch alle items zien (en eventueel aanklikken), die ik voor mijn "Consuminder Bord" geselecteerd heb.


2 opmerkingen:

  1. Superleuk hé pinterest!? maar verslavend ook ;) Ook op 'welke.nl' zit ik ondertussen en de Duitse site : 'spaaz.de'....Ik ben het ook nog maar aan het ontdekken hoor!
    liefs en fijne avond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is er nog meer? Ga ook zeker daar naar kijken. Wanneer weet ik nog niet. Heb al wel even bij Spaaz gekeken. De 1e pagina deed me al een beetje aan de kerstmarktsfeer denken. Bedankt voor de info.

    BeantwoordenVerwijderen