woensdag 31 december 2014

Laatste blog van het jaar.

Als ik aan 2014 denk, dan denk ik vooral aan het feit dat mijn kinderen, kleinkinderen en ook wijzelf gezond mochten zijn. We hadden allemaal een dak boven ons hoofd en meer dan voldoende te eten. Al onze kinderen waren in staat om de kost te verdienen. Twee in de automatisering, twee als boekhouder met samen in de avonduren nog een eigen bedrijf, één in de zorg en als één lerares Engels. Op de jongste na, die is net één, kunnen nu al onze kleinkinderen zwemmen en lezen.

Als ik aan 2014 denk, dan denk ik aan het feit dat we begin dit jaar alweer 40 jaar getrouwd waren en wat mij en naar ik hoop ook wat "N" betreft (ja, wil je?), komen er nog 40 bij. Ik heb altijd tegen haar gezegd, "wij worden 104, dus...."

Als ik aan 2014 denk, dan denk ik aan de vakantie die we twee weken geleden met z'n allen in de bergen hebben doorgebracht, iedereen het naar z'n zin leek te hebben en de kleinkinderen vroegen of we volgend jaar weer gingen.

Als ik aan 2014 denk, dan denk ik aan de vier weken die we de afgelopen zomer, min of meer onvoorzien, in een chalet in Abondance in de Portes du Soleil hebben doorgebracht. Aan het feit dat we die 4 weken het nieuws niet volgden. Aan de schitterende tochten die we daar in de bergen maakten. Aan de tachtigjarige man die we ergens op een bergpad spraken; die sneller naar boven leek te kunnen lopen dan wij naar beneden; die bezwoer dat zijn vele wandelingen en langlauftochten in de bergen de oorzaak van zijn uitstekende conditie waren en waar hij overduidelijk trots op was.

Als ik aan 2014 denk, dan denk ik aan de wandelingen die we met z'n tweeën hebben gemaakt in het Teutoburgerwald, de Achterhoek, de Veluwe, Amersfoort,  de Biesbosch, Groningen, Breda, en de Eiffel (samen met m'n zus en zwager).

Als ik aan 2014 denk, dan denk ik aan de oliebollen die "N" op dit moment staat te bakken en waarvan ik de eerste net krijg toegeschoven.

Als ik aan 2014 denk, dan denk ik aan het blog dat ik in september begon. Dat nu, achteraf, ook als een soort logboek lijkt te werken en waarover ik toch ook wat onzeker ben, hoe hiermee verder te gaan.

Als ik aan 2015 denk, dan heb ik geen goede voornemens. Wel ben ik van plan om vooral door te gaan met de dingen waar we plezier in hebben.

Als ik aan 2015 denk, dan wens jullie allemaal een goede jaarwisseling en bovenal een gezond en gelukkig nieuwjaar.

3 opmerkingen:

  1. Ik wens jullie ook een fijn jaar toe. Met je kinderen en kleinkinderen en je liefste "N". Wat een voorrecht om al zolang samen te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alle goeds toegewenst samen, voor dit nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2014 klinkt als een fijn jaar! Ik wens je net zo'n goed 2015 toe.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen