maandag 1 december 2014

Composteren en overstappen

Ben vanochtend best wel even druk geweest. Eerst met de composthoop. De groene container zat vol en bij onze composthoop was nog nauwelijks sprake van een hoop. Meestal gooien we in de container van alles waarvan we denken dat het niet goed verteerd, ongedierte aantrekt e.d. Zo hadden we afgelopen zomer nog een rat in de tuin en bij sommige van onze buren waren ze ook gesignaleerd. Nou is een rat best een leuk beestje. maar om ze nou in de tuin te hebben...... Dus o.a. openingen van regenpijpen met gaas afgedicht en plekken waar ze graag in rondscharrelen opgeruimd. Maar goed, wat ik al zei, onze container zat vol en moest aan de weg. Dat vond ik eigenlijk wel jammer. Dus heb ik gekozen voor een experiment. Ik heb de inmiddels halfvergane natte inhoud omgekieperd op de composthoop en deze vervolgens met grond afgedekt. Dit is natuurlijk niet de werkwijze zoals die in de handboeken in het hoofdstuk "Hoe zet ik een composthoop op", beschreven wordt. Ben benieuwd of het het komende voorjaar nog wat geworden is.


Daarna hebben we ons met onze zorgverzekering beziggehouden. Het was best even online stoeien. Inmiddels hebben we, als het goed is onze zorgverzekering bij de Aevitae (VGZ) beëindigd en een nieuwe afgesloten bij de FBTO. Het verschil bedroeg voor ons tweeën €40,-  per maand, en bovendien hebben we in plaats van een natura, een restitutiepolis. Dat laatste vinden we belangrijk. We hebben geen enkele aanvullende verzekering, maar als er echt wat aan de hand is, willen we niet om het geld hoeven te twijfelen, waar we ons zullen laten behandelen.

1 opmerking:

  1. Ieie, een rat! Ik vind muizen al eng! Hoewel die behoorlijk veel worden gevangen door onze katten moet ik zeggen. Ik ben zelfs al te wennen aan rondslingerende muizenlijkjes zonder hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen