maandag 8 december 2014

Check je polisvoorwaarden

Een paar dagen geleden blogde ik dat we qua zorgverzekering zijn overgestapt van de Aevitae naar de FBTO. Onder andere omdat het wat voordeliger was in combinatie met het feit dat we in plaats van een natura-, een restitutiepolis zouden krijgen. Nou keken we er gistermiddag nog even naar op mijnfbto.nl. Alles leek te kloppen. Aangezien we de gewoonte hebben om dit soort zaken tevens in een ouderwetse ordner te bewaren, nog even een pdf'je van de polis uitgeprint. Mij viel het niet eens op maar "N" zag het direct. Op de uitgeprinte polis stond dat we in plaats van een restitutie, een naturapolis hadden afgesloten. Nog eens goed op de site van de FBTO zelf gekeken. Nee daar stond toch echt restitutiepolis. Nog een keer een pdf'je gemaakt, weer mis. Dus zojuist toch maar even in de telefoon geklommen. Ellen van het callcenter beloofde me dat het in orde gemaakt zou worden. Maar wat als je dit soort dingen over hoofd ziet?

4 opmerkingen:

  1. Het blijft opletten. Ik was dit jaar restitutie verzekerd bij FBTO en ik kreeg een email dat mijn nieuwe premie 92 euro werd. Het duurde even voor ik door had dat het dan wel een natura polis zou worden. Ook ik heb gebeld, de uitleg was dat ze naar mijn zorggebruik hebben gekeken en in 2015 hebben ze een contract met alle zorgverleners die ik in 2014 heb bezocht. Dus was natura voordeliger voor mij. Maar dat wil ik helemaal niet (heel fijn dat met de klant meedenken!). Een natura polis kost 92 euro maar restitutie 98 euro per maand. En natuurlijk konden ze voor mij regelen dat ik komend jaar restitutie verzekerd zou blijven, maar dan dus wel tegen een premie van 98,- euro per maand. Dat was voor mij de reden om te gaan shoppen en zo ga ik komend jaar naar OHRA, dat is 91,87 euro voor een restitutieverzekering.
    Als ze dus je polis van natura in restitutie 'in orde maken' zou ik even speciale aandacht hebben voor de eventuele gevolgen voor de premie. Want bij mij waren ze daar ook niet helemaal duidelijk in.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe is het mogelijk. Mijn vorige verzekeraar haalde vorig jaar dezelfde truc uit. We hadden dat toen niet in de gaten. Ze doen dit mogelijk om te maskeren dat ze duurder geworden zijn. Het blijft inderdaad opletten.

      Verwijderen
  2. Ik zou daar ook zo over heen kijken! Ik kan zelfs geen maandplanner maken met het juiste jaartal... Ik had er 2014 boven gezet.

    BeantwoordenVerwijderen