zaterdag 27 december 2014

Buiten bereik

Afgelopen twee weken zijn we in de Franse Alpen geweest. Eerst een week met z'n tweeën in een appartement in een chalet, bij het plaatsje Abondance. Daarna kwamen onze kinderen en kleinkinderen en hadden we elders in de buurt voldoende slaap- en leefruimte gehuurd. Ik had de bedoeling om af en toe een blog te posten. Alleen op het laatste adres ging het mis. De Wifi verbinding was gewoon slecht. En natuurlijk wilde ik me vooral ook met m'n kinderen en kleinkinderen bezighouden. Dus al met al geen gelegenheid meer gehad om te bloggen. Ik kan niet multitasken zegt "N" regelmatig. Dit zou overigens niet alleen voor mij, maar eigenlijk voor alle mannen gelden. Wellicht heeft ze gelijk. Niettemin ik hoop dat jullie net als "N" en ikzelf, een paar goede feestdagen achter der rug hebben.

Op één schoondochter na zijn we allemaal best wel een beetje gek van de wintersport. Zelf kan ik nauwelijks skiën. Voor de kenners, op de rode pistes zul je mij niet aantreffen. Maar de bergen blijven fascineren. Niet alleen 's zomers maar ook 's winters, als alles met een laag hagelwitte sneeuw bedekt is en alle geluid zo apart gedempt klinkt. De strak blauwe luchten overdag en een verbazingwekkende sterrenhemel 's nachts. De restaurantjes op de pistes waar iedereen en beetje onbeholpen op z'n skischoenen rondstrompelt, de chocolademelk met slagroom, etc. etc.
Maar goed dit jaar viel er niets te skiën, want er was geen sneeuw. Geen vlokje. Behalve de laatste dag. Maar ja toen moesten we weer terug. Desalniettemin hebben we het goed met elkaar gehad. Wandelen, lezen, 's ochtends brood halen bij de bakker - deux baguettes 's il vous plaît -, naar de plaatselijke markt, kwartetten, "mens erger je nieten", om de beurt koken. Ook konden de kinderen sleeën op een hellinkje waar wat kunstsneeuw gespoten was. Dat hebben ze intensief gedaan en ik denk dat dat, wat hun betreft meer dan voldoende was.
Al met al is zo'n week voorbij, voordat je bij wijze van spreken de koffie op hebt, en moesten we weer gaan pakken.

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je er weer bent en dat je het leuk gehad hebt.
    Ik miste jouw berichten al.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Alvast een goede jaarwisseling en geluk en gezondheid voor het komende jaar.

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen