zondag 16 november 2014

Recensie: Bloggen doe je zo

Gisteren heb ik enkele ervaringen weergegeven met betrekking tot het lenen van een e-book uit de bibliotheek. Ik gaf daarbij aan dat ik het boek "Bloggen doe je zo (2014)" van Esther Molenaar op m'n virtuele boekenplank had geplaatst. Ik kon het helaas niet op m'n e-reader downloaden en heb het dus op m'n laptop gelezen. Wat me opviel was dat, althans bij mij, e.e.a. niet geweldig functioneerde. Om het boek te kunnen lezen moest ik geregeld opnieuw inloggen op de site van de bibliotheek. Dat lukte soms wel, soms niet. En verder verdween tijdens het lezen de tekst af en toe van het scherm. Ik zag dan alleen nog maar blanco pagina's. Door wat te vogelen, kon ik de tekst wel weer terug krijgen en verder lezen, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Verder weet ik niet hoe het jullie vergaat, maar ik lees een boek qua leescomfort, liever op m'n e-reader dan op een laptop of tablet.
Genoeg hierover.

Het boek "Bloggen doe je zo" blijkt vooral gericht te zijn op het bloggen voor de zakelijke markt. Bij bol.com lees ik in de samenvatting o.a:
Bloggen is dé manier om je business of expertise onder de aandacht te brengen van je doelgroep. Een sterk blog kan je naamsbekendheid, vindbaarheid en je expertstatus enorm versterken. Toch weten maar weinig ondernemers het bloggen goed in te praktijk te brengen. Esther Molenaar helpt startende bloggers op weg met deze praktische bloggids en zet ze direct aan het werk.
Nou beschouw ik mezelf niet direct als de zakelijke markt, maar ik heb het boek toch met plezier gelezen en veel punten gezien om nog eens verder naar te kijken, Wat dat betreft is het voor mij één grote ontdekkingsreis. Ik las o.a. over de wereld van Facebook en Twitter, SEO (Search Engine Optimization) en AdsenseWords, Mindmappen, CTA (Call To Action), Optin, GoogleAlert, Mailinglists etc. etc. Te veel om op te noemen. Ook kwam ik op het spoor van websites die zich eveneens met deze onderwerpen bezig houden.
Ik kan me voorstellen dat als e.e.a. werkt, Esther Molenaar via "Google Alerts", mijn schrijfsel op het spoor zou moeten kunnen komen. Kijken of het werkt. Dus "Esther", als je dit leest, laat eens een reactie achter. Bij de reacties op dit blog zullen jullie ook kunnen zien of Google Alerts op deze manier werkt. Ik ben benieuwd.
Voor m'n blog voor morgen (of overmorgen) heb ik "Mindmappen" op het programma staan. Wat dat is? Ach het is gewoon brainstormen met je zelf.
Overigens hebben jullie ook positieve dan wel wat mindere ervaringen met de e-book service van de bibliotheek?

3 opmerkingen:

  1. De kleur rood als achtergrond vind ik lastig te lezen. Gelukkig kan ik op mijn ipad een reader er over heen zetten, dan heb ik geen last van het rood.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, wat leuk om een recensie over mijn boek te lezen. Dank je wel daarvoor. Goed om te lezen dat je het boek met plezier hebt gelezen.

    Wat betreft de Google Alert. Ik heb geen alert ingesteld op mijn eigen naam. Daarom kreeg ik over dit artikel ook geen melding.

    Je hebt me wel op een idee gebracht. Ik ga een alert instellen op mijn eigen naam en de titel van mijn boek. Eens kijken wat er wordt gezegd.

    Op jouw blogsucces!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je reactie. Ik zal er in m'n blog van vandaag even melding van maken. Jij natuurlijk ook succes met je boek en de bloguniversiteit.

    BeantwoordenVerwijderen