donderdag 9 oktober 2014

Sleutelen en mantelen

Vandaag geen denkblog. M'n fiets trapt door. Ziet er niet uit. Telkens als ik een beetje kracht op de pedalen zet schiet de ketting door over de tandwielen en lig ik als ik niet oppas op de grond. Je moet maar denken een soort aankomst van de Tour de France maar dan voor één persoon. Ik dus. Daar moet ik dus wat mee. Eerst nog even bij de fietsenmaker langs geweest om te vragen hoeveel het zou kosten. Na twee dagen rekenen belde hij het bedrag door,  227,65. Ik zeg "wablief" ?  "€ 227,65". Ik had het dus goed verstaan, heb hem vriendelijk bedankt en m'n fiets weer opgehaald. Niet vanwege de fietsenmaker, de man is tenslotte een prof en wil ook z'n brood verdienen. Maar mijn fiets is 15 jaar oud en dat wil ik er niet meer aan besteden. Weggooien is echter ook wat, dus toch maar zelf sleutelen. Zal wel lukken, al zal het wel wat langer duren voor hij weer in topvorm is.
Verder moet ik vanmiddag mijn buurman naar het bezoekuur brengen in het ziekenhuis. Hij gaat daar op bezoek en ik ga even tussendoor iets anders doen, waarna ik hem weer ophaal. Mijn buurman is op leeftijd dus vandaar. Nu is "op leeftijd zijn" een betrekkelijk begrip. 't Is maar hoe je het bekijkt. Ik weet nog goed dat ik een jaar of 3 geleden op mijn kleindochter paste. Ze was toen 3 jaar oud. We hadden samen gekookt, de tafel gedekt waarna we met ze tweeën gingen eten. Zij in de kinderstoel en ik ernaast. Het was gezellig en ze zat redelijk op haar praatstoel, met af en toe een hap tussendoor. Tot volkomen onverwacht: "Opa jij bent al heel oud hé". Zo, die zat, een linkse directe. Ik probeerde de boel nog te sussen met: "nou dat valt toch nog wel mee". Ze nam daar echter geen genoegen mee. bleef me strak aankijken en reageerde met: "Nee hééél oud! Game, set and match, knockout of hoe je het maar wil noemen. Ik lag in de houdgreep en kon geen kant meer op. Vervolgens zei ze dat ze niet meer lustte en zijn we maar aan het toetje begonnen.
Morgen mag ik weer op d'r oppassen, op haar en d'r broertje. Ik heb er zin in.

3 opmerkingen:

  1. Wauw wat een geld daar heb je zowat een nieuwe fiets voor. Je hebt gelijk dat je zelf gaat sleutelen hoor. Ik zet je ook in mijn lijstje. Kan ik nog wat leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je ook een blog hebt ( net ontdekt :) ) K Volg je op de voet.

    BeantwoordenVerwijderen