vrijdag 31 oktober 2014

Knutselen met Google Sites

Afgelopen zondag blogde ik over het gratis fotobewerkingsprogramma "Gimp". Ik beloofde toen in ieder geval aan één lezeres om hiervoor een Quickstart op te stellen. Vandaag heb ik een aanzet hiervoor gemaakt. Ik heb de gang van zaken van een drietal in elkaars verlengde liggende bewerkingen beschreven en wil er in ieder geval nog één aan toevoegen, en wel het maken van een collage.

Om de Quickstart op deze blogsite toegankelijk te maken, leek me niet zo praktisch. Een gewone website leek me wat handiger. Daarom heb ik gebruik gemaakt van "Google Sites". Ik heb daar een site aangemaakt en deze gelinkt aan deze blogsite.

Het was een dagje knutselen maar wel leuk om te doen en wat dingen uit te proberen. Het is best mooi wat er allemaal, ook hier beschikbaar wordt gesteld en dat zonder extra kosten. Natuurlijk zijn er de nodige beperkingen welke je, met een bij een gewone provider "gehoste site" en met een eigen domeinnaam niet hebt. Een belangrijke beperking bij Google Sites is de ruimte welke per site beschikbaar wordt gesteld. Die is niet zo gek groot. Maar vooralsnog kan ik er nog wel wat info op kwijt.

Voor wie eventueel geïnteresseerd is mijn eerste aanzet, klik hier op QuickStart Gimp. Wellicht dat het je ook inspiratie biedt om eens met Google Sites aan de gang te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen