woensdag 8 oktober 2014

Een maand blogervaring

Na enig dubben ben ik gelijk in het blogdiepe gesprongen en dat nog wel zonder kurken. Redelijk spannend, maar ik merk dat ik het steeds leuker begin te vinden en wil er voorlopig echt nog wel even mee doorgaan.

Wat levert het me op? 
In de eerste plaats creativiteit. Van gebrek aan onderwerpen heb ik tot nu toe geen last van gehad. Integendeel zou ik zeggen. Vooral 's ochtends bij het wakker worden speelt er van alles door m'n hoofd, moet ik keuzes maken en de rest maar weer voor morgen bewaren. Waar vroeger toen ik nog werkte, dingen die met m'n werk te maken hadden eigenlijk voortdurend door m'n hoofd speelden, en ik deze aan het oplossen was, kan ik nu diezelfde energie gebruiken om m'n gedachten alle kanten op te laten gaan en daar de vruchten van te plukken.

Na een blog houd ik ook altijd de statistieken in de gaten. Het is tenslotte ook leuk te merken dat je gelezen wordt, wat je ook merkt als iemand op je blog reageert. Ik was overigens stom verbaasd toen ik voor de eerst een reactie kreeg. Had ik totaal niet verwacht. Groen als gras dus.
Met Blogspot en Google Analytics kan ik me inmiddels redden. Knutselen met de computer heb ik altijd graag gedaan. Wellicht dat ik in de toekomst nog eens ga kijken naar Wordpress, maar voorlopig bevalt me dit prima.

Bijzonder om mee te maken is te zien hoe bloggers en  lezers van deze gratis leesportefeuille, met elkaar communiceren. Af en toe is er een verschil van mening, wordt de toonzetting scherper en soms zelf venijnig. Maar tot nu toe heb ik nog altijd gezien dat e.e.a. wordt bijgelegd of gewoon uitdooft. De blogger wordt daarbij meestal door andere bloggers en lezers als het ware weer moed in gesproken met opmerkingen als: "ik hoop dat je niet stopt met schrijven", "laat je niet kisten", "ik lees je blogs altijd graag" etc. Ook als een blogger op de een of andere laat manier merken dat het haar/hem niet goed gaat, er is sprake van ziekte of problemen anderszins, wordt er altijd bemoedigend gereageerd. Tenminste ik heb nog niet anders meegemaakt.

Wat kost het me?
Hier kan ik kort over zijn. Tijd.

8 opmerkingen:

  1. Heel veel succes dan op deze weg
    Siny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat levert het ons (de lezers) op; veel leesplezier. Cisca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. succes met schrijven. Lukte me nog niet om je aan de leeslijst van blogs toe te voegen. Wel drie keer geprobeerd. Volgende keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd leuk nieuwe blogs over consuminderen! :) Blijven schrijven he?? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben ik zeker van plan. Jij ook. Veel plezier met bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen