donderdag 11 september 2014

Wie betaald, bepaald ?



Onlangs de blog van Mmiirraah gelezen over haar ervaringen bij de AMRO-bank en de haar opgedrongen adviseur. De stoom kwam uit m'n laptop. Heel frusterend maar helaas ook herkenbaar.
Van mijn kant een voorbeeld van de afgelopen week.

Een paar dagen geleden schreef ik over onze inspanningen om ons energieverbruik omlaag te brengen en de daarmee samenhangende resultaten. Gelukt dacht ik en dan nu nog even m'n'geld terug ontvangen. Ik had uitgerekend dat dit ongeveer € 350,- moest zijn. Gisteravond kwam de eindafrekening binnen. Hieruit bleek dat wij volgens Greenchoise de afgelopen periode € 244,- teveel hadden betaald. Van dat bedrag zou alvast voor de maand oktober weer € 121,- ingehouden worden en zou de resterende € 123,- worden teruggestort. Toen ik dat zag dacht ik nog dat er een vergissing in het spel was (€ 244,- i.p.v € 350,- ).

Dus vanochtend de Greenchoice gebeld. Na een minuut of 6 in de wacht te hebben gestaan werd ik doorverbonden:“met Greenchoice, met Annet”. Ik heb dan altijd de neiging om te vragen: “met Annet wie”? Maar dat laat ik meestal maar achterwege want dat zet gelijk zo de toon. Dus ik kreeg Annet aan de lijn. Ze vroeg me waarmee ze me van dienst kon zijn. Ik legde haar mijn probleem voor en dat ik dacht dat er mogelijk een vergissing in het spel was. Dit was volgens Annet niet zo. Wat was namelijk het geval. Op 4 september ontving ik van Greenchoice een mail met het verzoek om de meterstanden door te geven. Hierin stond vetgedrukt dat we dit binnen 5 dagen moesten doen, omdat zij anders zelf een inschatting zouden maken. Ik schrok, dat wilde ik toch echt voorkomen. Dus direct de gewenste informatie doorgegeven. Volgens Annet was dit evenwel niet handig van mij. Ik had de meterstanden nà 6 september moeten doorgeven. Nu was het maandbedrag voor de maand september wel geïncasseerd maar niet in de eindafrekening meegenomen. Om een lang verhaal kort te maken, dit ik zal dit nu pas terug in de eindafrekening van 2015 terugzien en moet dus feitelijk nog een jaar wachten tot ik dit bedrag weer geretourneerd krijg. Op mijn vraag of Greenchoice dan de mail niet nà 6 september had kunnen versturen of had kunnen aangegeven dat de meterstanden nà de 6e september doorgegeven moesten worden, kreeg ik een antwoord in de trant van dat ik dat toch zelf ook wel had kunnen bedenken.

Ik kan hier behoorlijk chagrijnig van worden maat toch nog de volgende tip voor Greenchoice: klanten die je niet begrijpen, denken vaak met hun voeten. Dom hé.

2 opmerkingen:

  1. Je kunt via internet inloggen op je dossier (soort van Mijn Greenchoice). Hier kan je voortijdig een jaarnota laten aanmaken. Zie https://dossier.greenchoice.nl/

    Gewoon in oktober opnieuw jaarrekening op laten maken, dan krijg je ook het teveel betaalde bedrag van september terug.

    Enrico

    BeantwoordenVerwijderen