dinsdag 9 september 2014

Over mijn (lage) wandelschoenen.

Ik heb een paar lage wandelschoenen van het merk Lowa. Ik loop er overal mee, behalve in de bergen. Ik heb ze al langer dan 10 jaar. Ongeveer 1 keer per jaar behandel ik ze met wax. Dat is voldoende. Ik heb er overal mee gelopen. O.a. in de Ardennen (GR 5), het Sauerland (Rotharrsteig), de Harz (Hexenstieg), Thüringen (Rennsteig) de Vogezen (GR 5), maar ook bijv. menige NS wandeling, het Lingepad of gewoon een ommetje door het bos hier in de buurt.

In al die jaren heb ik ze 2 keer bij de schoenmaker hier in het dorp laten repareren. Er hadden wat naaden losgelaten en dat kon worden gestikt. De laatste keer, een jaar geleden adviseerde m'n schoenmaker om er ook nieuwe hakken onder laten zetten. Ze waren inderdaad kompleet afgesleten, maar ik had zelf niet met de mogelijkheid rekening gehouden. Voor € 18,- waren ze weer in orde. Nu een jaar later heeft 1 van de hakken losgelaten en heb ik deze nog een keer weggebracht. Kon geplakt worden voor 3,- en morgen is'ie klaar is mij beloofd. Overslijtbaar is een te groot woord, maar ik heb nog nooit zo lang met een paar schoenen gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen